srijeda, 4. srpnja 2012.

radionica POETSKI KOLAŽ-podrijetlo ideje, način rada, pedagoški smisao

U Gimaziji Velika Gorica održana je 2.7. još jedna radionica na temu biblioterapije u nastavi, za profesore književnosti i voditelje izvannastavnih aktivnosti, u organizaciji voditeljice ŽSV Dubravke Cundeković. Ovom prilikom objavljujemo materijal koji Vam može poslužiti za organizaciju radionice, ako je poželite provesti sa svojim učenicima. Otvara veliku kreativnu energiju i može poslužiti za uvod u određeno književno razdoblje, za učenje književnih formi, duljine stiha, vrsta rima i slično. Za sva detaljnija objašnjenja o primjeni, pitanja pošaljite na ivana.basic.baj@gmail.com, rado ćemo Vam odgovoriti!

Naziv radionice: POETSKI KOLAŽ

 Sadržaj radionice:

-rad na tekstu
-izrada poetskog kolaža
-čitanje radova

Opis radionice:
Poetski kolaž izrađuje se u malim skupinama iz citata pjesama ili ulomaka pjesama ponuđenih polaznicima, pri čemu je važno da nije istaknuto autorstvo radova i da su izabrane prema osnovnim principima biblioterapije, pri čemu su najvažniji princip nade te jasne i konzistentne pjesničke slike. Tematski su povezane što ujedno određuje i temu pjesme koja nastaje od citata, kao zajednička pjesma grupe. Polaznici zajedno određuju naslov, dužinu i ritam pjesme, raspoređujući individualno izabrane citate u novu pjesmu grupe.

Prvi dio rada na tekstu je individualan, svatko izabire i svojom omiljenom bojom potcrtava najljepše citate. Zatim svatko izrezuje svoje najdraže stihove i stavlja ih na papir predviđen kao prostor za sve odabrane citate članove grupe. Kad svi završe s poslom izrezivanja, počinje drugi dio radionice u kojem svi zajedno stvaraju pjesmu, dogovarajući se oko detalja vezanih uz nastanak nove pjesme. Grupa odabire svoje ime i predstavnika koji će čitati pjesmu za ostale polaznike.

Podrijetlo ideje: Radionica je idejno povezana s formom CENTONA, barokne pjesme izrađene od stotinu citata, zbog čega je u hrvatskom jeziku prevodimo kao „stokrpu“. U razdoblju baroka ovakve pjesme visoko su cijenjene kao izraz pjesničke vještine i dosjetljivosti i smatrane su originalnima ako bi postigle stupanj osobnosti u kojima bi stihovi preuzeti iz drugih pjesama u novom kontekstu dobili značenje koje ih odvaja od njihove autentične pozadine.

Pedagoški smisao radionice: Kako nije istaknuto autorstvo radova, polaznicima se pruža mogućnost da posvajaju stihove, identificiraju se s njima i kreativno ih koriste u stvaranju nove pjesme. Tako od pounutrenih stihova koji su proživljeni i odabrani iz većih cjelina u novom kontekstu nastaju tvorevine koje u pravom smislu riječi postaju naše osobne predodžbe, emotivni iskazi i projekcije. Ovakav način rada u skladu je s načelima emotivne pedagogije jer motivira za čitanje i stvaranje, te pruža uvide u razne mogućnosti jezične, slikovne i misaone kombinatorike.





 

Nema komentara:

Objavi komentar