nedjelja, 1. rujna 2013.

Čitateljske grupe u razredu- jačanje socijalnih kompetencija učenika i motivacije za čitanje

U skladu s novim zahtjevima uvođenja programa građanskog odgoja u škole učiteljima i profesorima književnosti postavlja se veliki zahtjev i pitanje koje nastavne jedinice i kako obraditi tako da budu sukladne novom programu. Iako kurikulum hrvatskog jezika i književnosti pruža nebrojene mogućnosti za jačanje socijalnih kompetencija učenika, ostaje otvoreno pitanje na koji način "progurati" i vrednovati novi plan koji ipak treba imati svoj smisao. Čini mi se da upravo čitateljske grupe, koje upravo odlikuje načelo demokratičnosti pri odlučivanju o pravilima ponašanja i odabiru knjiga za čitanje, jednakost među članovima grupe i snažan osjećaj socijalne povezanosti pružaju ovaj jedinstveni okvir za realizaciju jednog dijela programa građanskog odgoja. 

O tome je upravo bilo riječi na Županijskom vijeću učitelje hrvatskog jezika koje se u petak 30.8. održalo u OŠ Mladost, na kojem sam održala predavanje o mogućnosti osnivanja čitataljskih grupa u razredu i u izvannastavnim aktivnostima, o metodama rada i ciljevima koji se ovakvim načinom rada ostvaruju. 

Iz anketa koje smo dobili od brojnih čitateljskih grupa izdvajam mišljenja koja najbolje govore u prilog ovom jednostavnom, lako ostvarivom i višestruko korisnom načinu rada: 

"Vidimo se jednom mjesečno, a toliko veselja i napetosti, pozitivne napetosti u raspravama, da jedva čekam da se vidimo opet! Ponekad mi se uopće ne sviđaju knjige koje smo izabrali ali ih čitam jer me zanima mišljenja drugih ljudi. Uvijek, ali uvijek se dogodi da saznam nešto novo, da me iznenadi kako drugi ljudi vide iste stvari! Imam osjećaj da pripadam nečemu važnom i korisnom, i to baš zato jer smo svi različiti- u tome čovjek počne uživati."  Marija 

"Čitateljski klub prilika je za dijeljenje raznih stvari i prijenos iskustava. Prilika za upoznavanje čitateljskih ukusa i potreba, načina razmišljanja drugih ljudi."  Milena

"Najviše me privlači osjećaj zajedništva, neke otvorenosti koja nikad ne prelazi u patetiku privatnog odnosa..a ipak toliko toga govorimo o sebi...osjećam se obogaćeno, kao da postajem dio jedne zajedničke slagalice! Ovaj način komunikacije mi je potreban jer se svakodnevni razgovori često ne dotiču tema koje me zanimaju.."   Jakov

Za informacije o osnivanju i vođenju čitateljskih klubova možete konzultirati stranice: 



http://www.bookbrowse.com/bookclubs/advice/index.cfm/fuseaction/ice_breakers


http://www.ehow.com/way_5256042_games-play-book-club-meeting.html
  

Nema komentara:

Objavi komentar