četvrtak, 17. listopada 2013.

Poetski kolaž - radionica



Naziv radionice: POETSKI KOLAŽ

Voditeljica: mr.sc Ivana Bašić, profesorica hrvatskog jezika i književnosti, predsjednica udruge Balans centar za biblioterapiju 

Sadržaj radionice:
-rad na tekstu
-izrada poetskog kolaža
-čitanje radova

Opis radionice:

Poetski kolaž izrađuje se u malim skupinama iz citata pjesama ili ulomaka pjesama ponuđenih polaznicima, pri čemu je važno da nije istaknuto autorstvo radova i da su izabrane prema  osnovnim principima biblioterapije, pri čemu su najvažniji princip nade te jasne i konzistentne pjesničke slike. Tematski su povezane što ujedno određuje i temu pjesme koja nastaje od citata, kao zajednička pjesma grupe. Polaznici zajedno određuju naslov, dužinu i  ritam pjesme, raspoređujući individualno izabrane citate u novu pjesmu grupe.

Prvi dio rada na tekstu je individualan, svatko izabire i svojom omiljenom bojom potcrtava najljepše citate. Zatim svatko izrezuje svoje najdraže stihove i stavlja ih na papir predviđen kao prostor za sve odabrane citate članove grupe. Kad svi završe s poslom izrezivanja, počinje drugi dio radionice u kojem svi zajedno stvaraju pjesmu, dogovarajući se oko detalja vezanih uz nastanak nove pjesme. Grupa odabire svoje ime i predstavnika koji će čitati pjesmu za ostale polaznike.

Radionicu ćemo za naše potreba proširiti diskusijom u kojoj ćemo podijeliti iskustva i ideje o tome gdje bi se mogla primjenjivati u nastavi književnosti i s kojim ciljem.

Podrijetlo ideje: Radionica je idejno povezana s formom CENTONA, barokne pjesme izrađene od stotinu citata, zbog čega je u hrvatskom jeziku prevodimo kao „stokrpu“. U razdoblju baroka ovakve pjesme visoko su cijenjene kao izraz pjesničke vještine i dosjetljivosti i smatrane su originalnima ako bi postigle stupanj osobnosti u kojima bi stihovi preuzeti iz drugih pjesama u novom kontekstu dobili značenje koje ih odvaja od njihove autentične pozadine.    

Pedagoški smisao radionice: Kako nije istaknuto autorstvo radova, polaznicima se pruža mogućnost da posvajaju stihove, identificiraju se s njima i kreativno ih koriste u stvaranju nove pjesme. Tako od pounutrenih stihova koji su proživljeni i odabrani iz većih cjelina u novom kontekstu nastaju tvorevine koje u pravom smislu riječi postaju naše osobne predodžbe, emotivni iskazi i projekcije. Ovakav način rada u skladu je s načelima emotivne pedagogije jer motivira za čitanje i stvaranje, te pruža uvide u razne mogućnosti jezične, slikovne i misaone kombinatorike.



                                                                        

Nema komentara:

Objavi komentar